31 Ağustos 2010 Salı

askılar

mutfağım için  askı modelleri arıyordum, rastladıklarım arasından beğendiklerimi seçtim..
üstteki tek kuşlu olan aynı zamanda çocuk odaları için de uygulanabilir. gözü yerine dolap kulbu kullanmışlar, ki bayıldım bu fikre..

 bu kelebekli olan metalden yapılmış. takı askısıymış ama pekala kurulama bezi, havlu falan asılabilir, yapıldıktan sonra:)

kaynak

30 Ağustos 2010 Pazartesi

bu kez kağıt..

aslında niyetim her parçayı ahşaptan kesip boyutlu bir pano yapmaktı ama üşendim:)
orjinalindeki gibi kağıttan kesip yapıştırdım ben de..
resmi etsy'de görmüştüm. başka bi pano daha var kuşlu, sıra onda:)

29 Ağustos 2010 Pazar

bunlardan ne güzel magnet olur

 çocuk odalarına dekoratif amaçlı yapılmış bu kartlar.
ortalardaki figürler ahşaptan kesilmiş.
ben en çok renklerin uyumunu ve yumuşaklığını sevdim..


kaynak

28 Ağustos 2010 Cumartesi

seriye devam

buzdolabının yan kısmını yukardan aşağı bu magnetlerle dolduracağım sanırım..
görsel kaynağı etsy idi, ben magnete dönüştürdüm..
diğerleri:

26 Ağustos 2010 Perşembe

son günlerde

son 4-5 gündür geceleri uykusuzlukla geçiyor.

öğretmen atamaları açıklandı ya, eşim için tercihleri yapıp bitirdik nihayet dün. ama o süreç ne kadar zormuş, insanın başına gelmeyince bilmiyor.

25 adet okul seçme hakkımız var fakat bunun kat be katı fazla şehir, ilçe, okul var. sürekli bi gel-git. "bak şu ili yazalım Ankara'ya gelip gitmesi kolay olur, bak şunu bunun bir üstüne alalım güzel bi şehirmiş.." miş miş.. mişlerden başka pek de bişey yok..

resmen haritayı önümüze açıp il seçiyoruz. başka hiçbir bilgi yok, orda yaşam nasıldır, neler var neler yok bilmiyoruz. internetten edinebildiğimiz kadarı işte..

bu esnada apaçık görüyorsunuz ki sistem bozuk.. insanlar onca yıl okul okuyorlar ama yine seçiliyorlar hem de hiç adilane olmayan bir biçimde..

hal böyleyken böyle.. önümüzdeki hafta belli olacakmış sonuçlar, bakalım bizi ne bekliyor yeni günlerde. kim gidecek kim kalacak...

25 Ağustos 2010 Çarşamba

24 Ağustos 2010 Salı

amerikan servis modelleri



 
kaynaklar: 1 - 2 - 3 - 4 - 5

resim yapmayı sevenler için..

Sevgili Zehra Hanım, "resim yapmayı çok seven bi arkadaşım için hediye arıyordum" diye mail atmış bana. palet broşla karşılaşmış, bardak altlıklarını ben göstermiştim..

sonra bi öneride bulunup, "bu şekilde gruplamalar yapsanız ya" dedi.
sonrası nasıl gelir, nasıl özelleştirebilirm bunları bilmiyorum ama önerisiyle ilk adımı atmış olayım:)

resim yapmayı sevenler için hediye önerisidir:)

21 Ağustos 2010 Cumartesi

pasaj, vergi, vs..

dün mailime pasajdan mesajım olduğuna dair bir uyarı düştü. oysa ben pasaj hesabımı kapatmıştım!! ama meğer "hesabımı kapat" butonu hesabı dondurmak gibi bi işe yarıyormuş. kullanıcı adımızla giriş yaptığımızda soruyor "hesap size aitse tekrar aktifleştirmek ister misiniz?" evet dediğinizde de hoop tekrar hesabınız açık. ilginç bi sistemleri var doğrusu..

herneyse, mesaja bakmak için pasaja girip forumlarda şöyle bir dolaşınca vergi ile ilgili yeni gelişmelerin olduğunu gördüm. belki okuyanlarınız vardır ama şu blogda 3 konu başlığında işlenmiş bu konu. gidilip vergi dairesiyle görüşülmüş vs. ilgilenenler bi okusun derim..

19 Ağustos 2010 Perşembe

ahşap takılar

ahşaptan yapılmış takılar ararken bunlara takıldı gözüm. her biri çok zarif, minik boncuklarla birlikte daha da güzel olmuşlar ama favorim ilk resimdeki kelebek..

18 Ağustos 2010 Çarşamba

bulsak da alsak

çizgiyle, çizimle; ölçüp biçmeyle alakası olan herkesin müthiş işine yarayacak bir ürün tasarlamışlar.

herhangi bir kalemin ucuna takılan minik aparat, çizerek ne kadar mesafe katettiğinizi ekranında gösteriyor.

süper olmuş, süper..


kaynak

17 Ağustos 2010 Salı

siz hangi moddasınız?

ben;
-kocaman gülümsemesiyle mutlu çünkü; aşık
- endişeli çünkü; kpss puanı işe yarayacak mı, iş durumları ne olacak bilmiyor

-meraklı çünkü; yeni günler mutlaka yeni şeyler getirecek, ama ne?
-sıkkın çünkü; bu ofis ortamından çook sıkıldı..

böyleyken böyle derler ya:) merak içinde bekliyorum sahiden şu önümüzdeki günleri.
eşim de girmişti Kpss'ye öğretmenlik için. atanabilecek mi, olursa hangi şehir olacak, ben de gidebilecek miyim, yoksa bize ayrılık mı görünüyor :(
yada belki herşey istediğimiz yolda ilerleyecek, inşallah
şu sıkıntıları bize yaşatıyorlar ya ne diyeyim..

bardak altlıklarını yazayım son olarak, resimleri internetten kaydetmiştim vakti zamanında, elime geçince tekrar bu şekilde kullanmak istedim.
yine ahşaptan kesilip zımparalandı ve akrilik boyayla boyandılar

14 Ağustos 2010 Cumartesi

kız kardeşim - mommo

izlemekte geç kalmış olduğumu düşündüğüm bir film daha..
sonlara doğru beni bi güzel ağlatsa da "ne güzel filmdi yahu" diyebiliyorum

"kız kardeşim - mommo" oldukça fazla ödül almış, ismini her duyduğumda sanki mommo adlı kız kardeşin hikayesi gibi bir izlenim bırakırdı bende ama meğer mommo, çocuklara anlatılmış korkulu bir masalın kahramanıymış. çocuklar ise Ahmet ve Ayşe..

Ahmet hem abi, hem evi çekip çeviren kişi, hem koruyucu ve hatta bütün yükün omuzlarında olduğu biri..
Ayşe de abisine sığınmış bi kardeş..

filmin sonunu tahmin etmek güç değil, elbet hüzünlü bişeyler olacak ama yine de o babalarına küfür savura savura izlemenin keyfi kıyaslanamaz..

tavsiyemdir..

13 Ağustos 2010 Cuma

kelebekli kolye

kaç tane fotoğraf çektiysem olmadı, ne zormuş aynadan kolye fotoğrafı çekmek:)
neyse..
kolye tasarımı etsy'den. (yine Nedret Abla'ya teşekkürlerimle) görünce yapmak istedim ben de, hatta kuşlusu, çiçeklisi, böceklisi gibi versiyonları da var aklımda.. ve hatta "şunu da yapsan süper olur" önerilerine açık olduğumu belirtmeden geçmeyeyim:)

dün akşam iş çıkışı bi koşu siyah zincir almaya gittim, eve gidince de yapmaya koyuldum..
kelebek ahşaptan kesilip siyaha boyandı, siyah zincire iliştirilip kullanılmaya başlandı bile:)

edit: edinmek isteyenler mail yoluyla ulaşabilir..

11 Ağustos 2010 Çarşamba

idareten..

şimdilik aklıma panoları bu şekilde düzenleyip asmak geldi.
kınnap ipini arkadan silikonladım ki vazgeçtiğimde kolayca sökebileyim.

ikisini beyaza birini kahveye boyadım, ama bilemedim hem renkleri hem de bu şekilde yerleşimleri nasıl oldu..

başka fikri olan var mıdır?

9 Ağustos 2010 Pazartesi

fotoğraflı yapım aşamaları

sonunda bi çalışma esnasında fotoğraf makinası kullanmak aklıma geldi de aşamaları çektim:)) hem de en başından :)
deseni hazırladım çıktısını aldım, ahşaba geçirebilmek için arkasından karalayıp kopya ediyorum. kopya kağıdı da kullanılabilir ama o çok kir bırakıyor. elinizi bastırdığınız yer lekeleniyor. o yüzden ben hep bu yöntemi kullanıyorum..

sonra, eğer şeklin içinde oyulacak kısımlar varsa, el matkabıyla birer küçük delik açıyorum ki bu delikten testere ucunu geçirip kesim yapabileyim.

makinayla kesim yapıyorum ben ama elde kullanılan kıl testereleri de aynı mantık..
şeklin kesilecek kısımlarını hiiiç acele etmeden sakin sakin kesiyorum. zira uçlar çok ince, biraz fazla kuvvet gösterince çıt kırılıveriyor.

en çok el oyalayan kısmı da bu kelebeğin kanatlarındaki gibi ufak yerler. her bir delik için testere ucunu aç, matkapla deldiğin yerden geçir, ucu sabitle, kes, yine başa dön..


ilk fotoğrafta görüldüğü üzere 3 ayrı parçayı bu şekilde tamamladım. henüz zımparalanıp boyanmadı.
nasıl asacağımı düşünmekteyim, evin her yanı delik deşik oldu zaten:) tamamlanıp da asıldığında son halini paylaşacağım..

son olarak, resimler için şu adresten faydalandım, nihaleyi de ordaki şekillerden birini seçerek yapmıştım

8 Ağustos 2010 Pazar

milföyden yalancı baklava

akşamın bir vakti, "aa internette böyle birşey okumuştum" diyerek yapmaya koyulduğum tarif..
sonucunda muhteşem bir baklava çıkmıyor ama şipşak hazırlamak ve nefsi köreltmek için uygun:))

milföyleri ince ince açıp arasına ceviz, fıstık vs. yerleştiriyoruz,
üzerine kızgın yağ gezdirip fırına veriyoruz.
en son da şerbetini döküyoruz ve tatlımız hazır.

tam bir yalancı baklava:))

7 Ağustos 2010 Cumartesi

boyacı magnet

etsydeki panolardan yola çıkarak, daha evvel balıkçı magnet yapmıştım,
şimdi de boyacıyı magnet haline getirdim. bakalım seri nereye kadar devam edecek:)

bu magnetlerle ilgili daha önceki yazılarımda bahsetmiştim tabaka magnet kullanıyorum diye. 'nerden bulabilirim bu tabaka magneti' şeklinde bi mail aldım. belki başka ihtiyacı olanlar da vardır diye burdan da yazayım.

genellikle reklam, eşantiyon vs. üreten firmalarda buluyor. kalınlığı 2-3 mm ve maket bıçağıyla kolaylıkla kesiliyor.
70x100 ebadında almıştım ben, bu şekilde büyük tabakalarda edinebiliyoruz.

magnetleri yaparken de, çıktı aldığım şekli magnetin tersine yapıştırıp maket bıçağıyla kesiyorum. bu kadarcık:)

diğer magnetlerim
sirkte bir gün
parkta bir gün
domino
titiz fare
çöp adamlar

5 Ağustos 2010 Perşembe

hayvan şablonları

yapılıp çocuklara hediye edilebilecek bir set buldum.

olabiliyorsa şayet ahşaptan kesilse sağlam olur. o olmadı balsadan çok kolay işlenir ama kırılgan olur. o da olmadı mukavvadan kesilebilir, haşin oynanmadığı sürece bi zaman eğlendirir ufaklığı:)

ya da hiç olmadı kaynak verdiğim yerden satın alınabilir. ($ 59.95)

kaynak

3 Ağustos 2010 Salı

oyma nihale

kendime oyuncak aldım diye seviniyordum ki, sınavdı kurstu filan derken gönlümce kullanamadım bile..

tatil dönüşü de acaba ne yapsam diye dönenip dururken Nedret Abla'nın maili geldi. sağolsun gözüne çarpan adresleri gönderiyor. bu kuşlu motifte gönderdiği adreste yer alıyordu.

orjinalinde aynen böyle bir ahşap plaka üzerine oyulmuş ve duvar süsü olarak satışa sunulmuştu
ben de deseni çıkartıp nihale yapmaya karar verdim.

onca zaman geçmesinin verdiği gazla, dün akşam yürüyüşünden sonra başlayıp bitirdim:)

boyamadan kullanmak istediğim için biraz koyu bir ahşap parçası seçtim. deseni ahşaba aktarıp makineyle oydum, basit el testeresiyle de olur, azıcık kol yoruyor o kadar. hakkını yemeyeyim çok kullandım:)) köşelerdeki iki çentik nedir diye soracak olursanız:) elimdeki ahşap bu kadardı, kalıbın köşesi dışarda kalıyordu. ben de zayi olmasın, kullanılsın diyerek aklımca böyle şekilli yaptım:)

yanındaki resim paleti altlıklar da eskilerden, görmeyenler buradan bakabilir